Wywiady IDI (In-depth Interviews) to metoda badawcza, polegająca na przeprowadzaniu pogłębionych indywidualnych rozmów z respondentami w celu zdobycia głębszych informacji na temat ich przekonań, zachowań i doświadczeń. Cechuje się ona bezpośrednim kontaktem z badanymi osobami, umożliwiając głębsze zrozumienie ich perspektyw i motywacji. Wywiady IDI są często stosowane w naukach społecznych, marketingu i projektowaniu usług do pozyskiwania szczegółowych i wysokiej jakości danych kwalitatywnych. Są elastyczną metodą, która umożliwia adaptację pytań i prowadzenie rozmów w sposób naturalny i spersonalizowany. W ramach wywiadów odbywa się wstępna konsultacja z klientem, zaprojektowanie scenariusza wywiadów, poprawki na scenariuszu, przeprowadzenie wywiadów, przygotowanie raportu i omówienie go z klientem.
W ramach wywiadów pogłębionych IDI w UX przeprowadza się rozmowy indywidualne z użytkownikami, których celem jest zgłębienie ich potrzeb, opinii i doświadczeń związanych z projektem. Działania podejmowane w ramach tego procesu mogą obejmować:
Wywiady pogłębione IDI w UX pozwalają uzyskać szczegółowe, intymne i wartościowe informacje od użytkowników, które mogą być wykorzystane do poprawy projektów, dostosowania ich do potrzeb użytkowników oraz zwiększenia ich użyteczności i satysfakcji.
Koszt stworzenia wywiadów pogłębionych IDI w UX może się różnić w zależności od wielu czynników, takich jak:
Zatem, koszt stworzenia wywiadów pogłębionych IDI w UX może się różnić w zależności od powyższych czynników. W celu uzyskania konkretnych informacji na temat kosztów, warto skonsultować się z agencją lub profesjonalistą zajmującym się badaniami UX.
Audyty UX dla stron internetowych i aplikacji mobilnych.
Zobacz gotowe pakiety usług UX/UI dla Twojego produktu cyfrowego, które gwarantują sukces 👇