Featured
Tag
UX/UI Design
|
2020-09-23

UX Writer na pokładzie 👩‍✈️

Pozornie niewinne przyciski, nazwy opcji czy same zwroty do użytkownika, mogą być zatem cichymi sojusznikami w Twojej sprawie! 💡

UX Design zawiera w sobie konkretną treść, która zdaje się być jedynie mało znaczącymi napisami na przyciskach, etykietami formularzy do wypełnienia czy komunikatami błędu. NIe każdy jednak wie, że właśnie ta treść może budować wizerunek marki, podkreślając wartości, jakie
jej przyświecają. Wyobraźmy sobie, że korzystamy z aplikacji, która służy do rezerwacji biletów lotniczych i mamy stworzyć tekst komunikatu o odwołaniu naszego lotu. Ups! Bardzo niezręczna sytuacja… I tutaj wkracza to, co nazywa się UX Writingiem, czyli projektowanie doświadczenia
użytkownika poprzez treść. 🦸♀

Załóżmy, że wartościami firmy, oferującej rezerwacje lotów są: dostępność, gotowość, skuteczność i profesjonalizm. W sytuacji, gdy
lot zostaje odwołany, aby ocalić te wartości, a nawet je wzmocnić, UX Writer powinien użyć języka korzyści i wskazać natychmiastowe
rozwiązanie dla pasażera-użytkownika aplikacji. Można to zakomunikować na wiele sposobów, na przykład: “Twój lot został odwołany wskutek niesprzyjających warunków pogodowych. Uprzejmie prosimy o wybór innego połączenia z nowego rozkładu lotów”. 📣. A można jeszcze prościej: “Twój lot został odwołany. Dokonano nowej rezerwacji na lot XXX do YYY. Odlot: 09:00 a.m. Przylot: 01:00 pm.” Do
tego, dodajemy przycisk “Wybieram inny lot”. W obu przypadkach, mamy zwięzłą informację na temat samego odwołania lotu, z drugiej, dwa sposoby na wyrażenie organizacji ponownej podróży. Pierwszy komunikat jest widocznie nasycony uprzejmością, ale też użyte zostały sformułowania, kładące nacisk na profesjonalizm marki, takie jak: “wskutek niesprzyjających warunków pogodowych” czy “nowy rozkład lotów”. Walor dostępności ujawnia się w opcji nowej rezerwacji przez użytkownika aplikacji.


Drugi komunikat jest bardzo zwięzły i bardzo klarownie wyraża wartość gotowości: pasażer posiada już nową rezerwację lotu, w zasadzie nie
musi już nic robić, poza oczekiwaniem na kolejne połączenie. Tym samym, podkreśla to walory dostępności, gotowości, jak również
skuteczności. Dodatkowo, prosta w odbiorze opcja zmiany automatycznej rezerwacji, uwydatnia profesjonalne podejście do użytkownika,
oferujące alternatywne rozwiązanie jego problemu. Pozornie niewinne przyciski, nazwy opcji czy same zwroty do użytkownika, mogą być zatem cichymi sojusznikami w Twojej sprawie!


Jeśli jeszcze nie masz “na pokładzie” UX Writera czy Content Designera🦸♀, to ryzykujesz, że Twoje treści nie są spójne z obranymi
przez Ciebie wartościami. Co więcej, mogą one być całkowicie przypadkowe, a nawet niezrozumiałe dla użytkownika! Upewnij się, czy po komunikacie błędu czeka Cię miękkie lądowanie 🙂 ✈️

Katarzyna Trzaskowska
|
Entuzjastka UX Writingu
Filolog romański, pasjonatka tworzenia treści kreujących doświadczenie użytkownika.

Podobał Ci się artykuł?

Udostępnij go na mediach społecznościowych! 🔥

Podobne wpisy