Featured
Tag
UX/UI Design
|
2023-11-16

Makiety w projektowaniu UX/UI aplikacji i stron internetowych

„Każdy projekt powinien zaczynać się od ołówka i papieru… lub innego medium, które pozwala szybko i bez wahania szkicować”. - Ross Floate

„Każdy projekt powinien zaczynać się od ołówka i papieru… lub innego medium, które pozwala szybko i bez wahania szkicować”. - Ross Floate
Makietowanie (ang. prototyping) to proces tworzenia wczesnych wersji projektów interfejsów użytkownika, które pozwalają na testowanie i iterowanie nad nimi przed przystąpieniem do fazy implementacji. Jest to ważny etap w projektowaniu UX, ponieważ pozwala na wczesne wykrycie problemów w interakcji użytkownika z interfejsem oraz na szybsze wprowadzanie poprawek.
W UX makietowanie może przybierać różne formy, od prostych szkiców i schematów, po bardziej zaawansowane interaktywne prototypy. Najczęściej stosowanymi narzędziami do tworzenia makiet są oprogramowanie do projektowania graficznego, takie jak Adobe Photoshop, Sketch czy Figma, oraz specjalistyczne narzędzia do tworzenia interaktywnych prototypów, takie jak InVision czy Axure.
W procesie projektowania UX makietowanie może odbywać się na różnych etapach projektu, od wstępnych szkiców i idei po bardziej zaawansowane prototypy interaktywne, które pozwala na testowanie interakcji użytkownika z interfejsem. Warto pamiętać, że makietowanie to proces iteracyjny, który pozwala na ciągłe udoskonalanie projektu w oparciu o feedback od użytkowników i testów użytkowania.

Makietowanie w UX przynosi wiele korzyści, oto niektóre z najważniejszych:

  1. Wczesne wykrywanie problemów - dzięki tworzeniu wczesnych wersji projektów, możemy wykryć problemy w interakcji użytkownika z interfejsem jeszcze przed przystąpieniem do fazy implementacji. Dzięki temu możemy wprowadzać poprawki wcześniej i oszczędzać czas i koszty w późniejszych etapach projektu.
  2. Wizualizacja koncepcji - makietowanie pozwala na wizualizację koncepcji projektowych i prezentowanie ich klientom lub innym zainteresowanym stronom, co ułatwia zrozumienie projektu i uzyskanie feedbacku.
  3. Testowanie prototypów - prototypy interaktywne pozwalają na testowanie interakcji użytkowników z interfejsem przed przystąpieniem do fazy implementacji. Dzięki temu możemy szybciej wprowadzać poprawki i dostosowywać projekt do potrzeb użytkowników.
  4. Udoskonalanie projektu - makietowanie to proces iteracyjny, który pozwala na ciągłe udoskonalanie projektu w oparciu o feedback od użytkowników i testów użytkowania.
  5. Oszczędność czasu i kosztów - wcześniejsze wykrycie problemów i szybsze wprowadzanie poprawek pozwala na oszczędność czasu i kosztów w późniejszych etapach projektu.

Udoskonalanie projektu - makietowanie to proces iteracyjny, który pozwala na ciągłe udoskonalanie projektu w oparciu o feedback od użytkowników i testów użytkowania.
Oszczędność czasu i kosztów - wcześniejsze wykrycie problemów i szybsze wprowadzanie poprawek pozwala na oszczędność czasu i kosztów w późniejszych etapach projektu.
W sumie, makietowanie w UX to kluczowy element projektowania, który pozwala na szybsze i bardziej efektywne tworzenie interfejsów użytkownika.

Piotr Trzaskowski
UX/UI MANAGER / CEO - UX-MAN

Podobne wpisy

Wszystkie wpisy

Zapytaj o projekt Aplikacji lub Strony Internetowej

Zapytaj o usługi dla siebie

Dziekujemy za wiadomość.
Odniesiemy się do niej w przeciągu najbliższej doby.
Coś poszło nie tak. Spróbuj wysłać wiadomość jeszcze raz.