Featured
Tag
Social Media UX-MANa
|
2022-02-03

Makieta Low Fidelity

Projektowanie logo i aplikacji to zupełnie inna bajka. Logo dąży do wyrażenia marki i jej wartości...

“Szkicowanie każdego jednego pomysłu, jaki przychodzi mi do głowy, a następnie porównywanie go z wytycznymi projektu, pozwala mi tworzyć kolejne rysunki, na które w przeciwnym wypadku nigdy bym nie wpadł.”

-David Airey, Logo Design Love: Zaprojektuj genialny logotyp!

Projektowanie logo i aplikacji to zupełnie inna bajka. Logo dąży do wyrażenia marki i jej wartości. Natomiast aplikacja podlega weryfikacji użytkowników pod kątem funkcjonalności - jeżeli będzie mało przyjazna i nieintuicyjna, to użytkownik z niej zrezygnuje - jak bardzo ładna by nie była…

Logo i aplikacja mają jednak coś wspólnego - im więcej szkiców wykonamy, tym większe prawdopodobieństwo, że trafimy w dziesiątkę! Właśnie w tym celu powstaje tzw. Makieta Low Fidelity - o niskim poziomie szczegółowości.

​​Makieta Low Fidelity to projekt architektury ekranów przyszłej aplikacji. Od zwykłej makiety, która jest dla programistów materiałem do kodowania, różni się tym, że jest robiona w szarościach i na większym poziomie ogólności (rozmieszczenie przykładowych tekstów, obrazków, przycisków). Użycie tej metody “szkicowania” jest korzystne dla projektu, ponieważ ucina dyskusje “podoba mi się / nie podoba mi się” na wczesnych etapach pracy.

Tak więc, jeśli chcemy sprawnie zaprojektować wygląd i działanie produktu, takiego jak #Aplikacja lub #StronaWWW , to najlepszą metodą na to jest zaprojektowanie najpierw Makiety Low Fidelity, żeby dopiero po zatwierdzeniu jej, przejść do opracowywania szczegółowo grafiki.

Piotr Trzaskowski
|
UX-man
UX Designer najbardziej skomplikowanych aplikacji | Kierownik i twórca działu UX/UI | Edukator | Autor artykułów i publikacji o projektowaniu aplikacji i www przyjaznych dla użytkownika

Podobne wpisy

Zapytaj o projekt Aplikacji lub Strony Internetowej

Zapytaj o projekt aplikacji lub strony internetowej

Dziekujemy za wiadomość.
Odniesiemy się do niej w przeciągu najbliższej doby.
Coś poszło nie tak. Spróbuj wysłać wiadomość jeszcze raz.