Featured
Tag
Social Media UX-MANa
|
2022-02-03

Audyt Użyteczności UX

Śledząc internet, można dojść do wniosku, że czasy zmieniają się z dnia na dzień. Co było wczoraj, jest nieaktualne dzisiaj.

Świat się zmienia, słońce zachodzi, a wódka się kończy…
-Andrzej Sapkowski, Ostatnie życzenie

Śledząc internet, można dojść do wniosku, że czasy zmieniają się z dnia na dzień. Co było wczoraj, jest nieaktualne dzisiaj.

W świecie aplikacji i stron internetowych jest podobnie. Startupy tworzące nowe rozwiązania rosną jak grzyby po deszczu. Usprawniają nasze życie w coraz większym stopniu. Nic dziwnego, że przyzwyczajenia w obsłudze nowoczesnych produktów cyfrowych szybko się dezaktualizują.

Odpowiedzią na to jest Audyt Użyteczności (Audyt UX).

Audyt UX - #UXDesigner na bazie wiedzy eksperckiej porusza się po badanym produkcie, odnotowując kwestie i problemy dotyczące intuicyjności i zrozumiałości dla użytkownika. Produkt jest sprawdzany pod kątem wersji na stronę internetową i telefon tak, aby zwiększyć jego skuteczność biznesową - np. zwiększyć sprzedaż.

W jednej z książek Brian Tracy radził, żeby weryfikować swoje priorytety i działania co pół roku. Jest to także dobry czas, żeby sprawdzić, czy aplikacja lub strona internetowa “nie przegapiła” zmian i nowych zachowań użytkowników. Może okazać się, że interfejs Twojej aplikacji lub sklepu internetowego jest przestarzały i utrudnia życie klientom, zamiast je ułatwiać.

Piotr Trzaskowski
|
UX-man
UX Designer najbardziej skomplikowanych aplikacji | Kierownik i twórca działu UX/UI | Edukator | Autor artykułów i publikacji o projektowaniu aplikacji i www przyjaznych dla użytkownika

Podobne wpisy